حنانهحنانه، تا این لحظه: 16 سال و 15 روز سن داره

خاطران خوش دخترامون حنا و ثنا

پلو بامرغ کاری

1392/3/25 15:26
نویسنده :
2,985 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه در ادامه مطلب به همراه عکس

طرز تهیه

مواد لازم

4 پیمانه برنج که با آب و نمک 2 ساعت قبل خیسش می کنیم

فیله مرغ 1 عدد کامل

پیاز ٢ عدد درشت

نصف خامه صبحانه پگاه

ادویه کاری 2 قاشق غذاخوری

زرد چوبه و نمک مقداری البته این پلو با مرغ کاری ادویه پاپریکا هم میخواد که من اینجا شهر دزفول متاسفانه پیدا نکردم

جعفری مقداری

ابتدا میایم 2 تا پیازی که داشتیم خلالی خورد می کنیم من درشت دوست داشتم خوردش کنم که توی پلومون خوب دیده بشه شما دوست داشتید ریزش کنید شروع می کنیم برای قطعه قطعه کردن سینه مرغ که من خیلی ریز نواری قطعه قطعش کردم روی تخته گوشت خیلی راحت میشه اینکارو کرد

  

مقدار روغن برای مرغ کاری سعی کنید حتی المقدور کم باشه چون خامه هم میاد خیلی چربو چیلی نباشه

پیاز و تفت میدیم طوری که زیاد طلایی نشه تقریبا نیم پز در کنا اینکار شما برنجتونم می تونید اماده کنید

 

فیله های مرغ رو در تابه می ریزیم و اجازه میدیم پیاز و فیله های مرغ با هم تفت بخورن من پیاز و به خاطر این زیاد طلاییش نکردم چون قراره با فیله های مرغ هم سرخ بشن اونموقع پیاز میسوزه

کمی که سرخ شدن پودر کاری و زرد چوبه و نمک رو هم می ریزیم

 

بعد در مرحله آخر خامه رو می ریزیم و با مقداری آب مرغ اگه نبود مثل من مقداری آب جوش بریزید تا 10 دقیقه بجوشه آب جوش کم بریزیدا مثلا نصف استکان باید آبش کم باشه و بجوشه و بعد به روغن بیافته

پلومون که آماده شده داخل تابه روی مرغ کاریمون می ریزیم و جعفری که من همیشه دوس دارم تازه باشه تا خاصیتش هم از دست نده .با هم مخلوطش می کنیمنصفه مرغ کاری رو با جعفری خورد شده جدا گانه بردارید و برای تزئینش استفاده کنید یه بار این پلو رو امتحان کنید پشیمون نمی شید و جزو لیستای غذایی هفتگیتون اضافه میکنید شاید بخاطر دیدن خامه اول پشیمون بشید مطمئن باشید خامه در پلو محو میشه و به خوردش میره

قربونت برم الهی خدا رو شکر بازم اشتهات برگشته

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)