حنانهحنانه، تا این لحظه: 16 سال و 14 روز سن داره

خاطران خوش دخترامون حنا و ثنا

طرز درست کردن پلو قالبی

1392/3/25 15:16
نویسنده :
19,612 بازدید
اشتراک گذاری

ابتدا باید قالبی رو در نظر بگیرید من معمولا از این نوع قالبها استفاده میکنم

قالبهای مشابه این هم باشه مشکلی نیست البته اگه بعضی از دوستان از این قالبها هم ندارن میتونن

از یه کاسه متوسط چه یبزرگ چه کوچیک هم میشه ولی خوب قالب یه خوبی که داره چون شکل خاصی داره پلو هم همون شکل رو به خودش می گیره

ابتدا داخل قالب رو با برس خوب چرب بکنید اگه برس ندارید روغن رو بریزید توش و خوب به همه جای قالب بگردونید تا همه جاش چرب بشه و  بعد روغن رو برگردونید داخل ظرف خودش

یه مقدار از پلو رو که زعفونی کرده بودید بریزید ته قالب با قاشق فشار بدید به ته قالب که پلو خوب انسجام پیدا کنه و بعد یه مقدار معین هم پلو سفید بریزید و با قاشق خوب فشار بدیدتا پلو زعفورنی و پلو سفید بهم بچسبن بعد ظرفی رو که قراره پلو رو توش سرو کنید قالب رو برگردونید خیلی راحت پلو قالبیتون سر میخوره داخل ظرف سرو

در مورد سیب زمینی سرخ کرده به شکل گل رز هم یه بار درست میکنم و عکساشو براتون میزارم تا بدونید چی جوری درستش کردم

بازم هر سوالی داشتید من در خدمتتون هستم دوستای خوبم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)