حنانهحنانه، تا این لحظه: 16 سال و 19 روز سن داره

خاطران خوش دخترامون حنا و ثنا

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد و تزیین کیک

1392/3/24 19:42
نویسنده :
55,808 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

 تخم مرغ     10 عدد

 آرد سفید   10  قاشق غذا خوری

بیکینگ پودر   2 قاشق چایخوری

شکر 10 قاشق غذا خوری

وانیل 1 قاشق چایخوری

برای تزیین هم

خامه آماده از لوازم قنادیها تهیه بشه

میوه موز و توت فرنگی

کمپوت هلو

کمپوت آلوورا

مقداری گردو

شکلات تلخ

طرز تهیه کیک اسفنجی

قبل از شروع کار فر رو با دمای 190 درجه روشن می کنیم تا گرم بشه

ابتدا  برای یک لایه کیک 5 عدد تخم مرغ رو زرده و سفیده رو از هم جدا کنید و زرده ها رو با 5 قاشق غذاخوری شکر و و نصف اون مقدار وانیلی که بهتون گفتم با همزن  3 دقیقه خوب بزنید تا سفید و کشدار بشه

بعد هم تیغه همزن رو عوض می کنیم و سفیده تخم مرغ رو 8 دقیقه با همزن می زنیم تا خوب پف کنه

5 قاشق غذا خوری آرد سفید و 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر رو دو بار خوب الک کنید

بعد سفیده تخم مرغ و زده و شکر همزده شده رو داخل یک کاسه بریزید و آرد و دوباره داخل کاسه الک کنید

بعد با لیسک تا حدی که مواد با هم مخلوط بشن هم بزنید نه زیاد اونموقع پف کیک میخوابه

قالب کیک رو چرب کنید و آرد رو به جای قالبتون بگردونید تا کیک بعد از پختن به راحتی از قالب جدا بشه

بعد بزارید داخل فری که قبل از شروع کار در دمای 190 درجه گذاشته بودیم تقریبا 20 دقیقه ای کیک من پخت ولی شما حواستون به دستگاه فر یا مایکروفرتون باشه تا نوسزه یا نپخته باشه برای اینکه متوجه بشید پخته یا نه با خلال دندون داخل کیک فرو کنید تا از پختن کیک مطمئن باشید بعد که کیک خنک شد دورش رو سلفون بکشید و بزارید داخل یخچال تا موقع تزیینش

اون یکی لایه کیک هم به همین نحوی که بهتون گفتم درست میشه

بافت کیک اسفنجی و خیلی سبکه همسری می گفت طعم شیرینی لطیفه رو میده خیلی خوششششششششششمزست

این هم لایه کیک که آماده داریم میزاریم یخچال تا خنک بشه

بعد نوبت تزیین با خامه هست

که من معمولا خامه آماده از لوازم قنادی میگیرم خیلی راحتو آسونه فقط شما زحمت هم زدنشو می کشید همین

من از اون بسته ای که خریده بودم 2 سومش رو استفاده کردم

بعد ابتدا  از آب کنسرو آلوورا با قلمو روی کیک می زنیم و ترش می کنیم عطر و طعم فوق العاده ای به کیک میده

بعد با پالت خامه رو روی کیک می کشیم

وقتی همه سطح کیک رو خامه زدیم میوه موز و توت فرنگی و گردو روی خامه می ریزیم

بعد دوباره اون یکی لایه رو خامه می زنیم و برش می گردوینم روی لایه ای که خامه و میوه روش گذاشتیم

بعد هم که دیگه همه سطح کیک رو خامه می زنیم

با ماسوله شروع می کنیم به شکوفه زدن روی کیک

تزیین کیک هم بسته به سلیقه خودتون داره من با کمپوت هلو و توت فرنگی تزیینش کردم اون گلها و قلبها رو هم از لوازم قنادی خریدم

امیدوارم که خوشتون بیاد من خوشم نمیاد از کاری که کردم تعریف کنم ولی حیفم میاد بهتون نگم این کیکو درست کنید و بخوریدش چون واقعا کیک تر خوشمزه ایه

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)